Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego, Skansen w Pstrążnej, skansen, Pstrążna, Kudowa Zdrój, ethnographic park, folk culture, historia, kultura ludowa, muzeum, Park Etnograficzny, tradition, traditional folk culture, tradycja, tradycyjna kultura ludowa, kuźnia, forge

Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego w Pstrążnej (1)

I znów odwiedziłem ludowy skansen. Tym razem nietypowo. Gdzieś na obrzeżach miasta Kudowa Zdrój, w Pstrążnej znajduje się Muzeum Kultury Ludowej Podgórza Sudeckiego (http://www.skansen.kudowa.pl/). Pogoda nie była za ciekawa. Statywu nie chciało mi się wyjmować z auta (błąd! zawsze korzystaj ze statywu jeżeli masz go pod ręką!), więc wszystkie zdjęcia wewnątrz robiłem z ręki i przy zwiększonym ISO. Ale już pierwszy budynek do zwiedzania – stara kuźnia, zrobił na mnie tak duże wrażenie, że mógłbym tam być i fotografować i fotografować. Musze tam jeszcze wrócić!

Kuźnia – to dość stary budynek datowany na 1856 r., budynek z kamienia i cegły. Eksponaty tam zebrane pod względem historycznym i fotograficznym są super. Wszystkie zdjęcia robiłem w świetle zastanym, które dochodziło przez stare okiennice budynku. Gra światła niesamowita. Aż nie chciałem opuszczać tego budynku, by zwiedzać dalszą część ludowego skansenu.

Leave a Reply

